Prachtige wedstrijden tijdens ONK J22
19/09/2016
Campagneteams J22 voor komend jaar zijn bekend!
16/10/2016
Prachtige wedstrijden tijdens ONK J22
19/09/2016
Campagneteams J22 voor komend jaar zijn bekend!
16/10/2016
Aan het einde van de zomer hadden de nieuwe leden die zich tijdens de Owee hadden ingeschreven de kans om de vereniging te leren kennen. Zoals altijd waren ze op de fiets afgereisd naar de Braasemmeer om daar op onze boten te kunnen varen. Natuurlijk komt er bij een intro veel meer kijken dan alleen het zeilen! Pauline Laninga heeft haar best gedaan om de introweek vanuit haar perspectief te beschrijven!
Zaterdag 27 augustus om 12:00 begon de intro, op de fiets of met de auto gebracht, kwamen we met veel bagage op de verzamelplek aan. In snel tempo moesten we meteen elkaars namen leren kennen. Dit lukte bij de een veel beter dan bij de ander. Daarna begon voor ons de fietstocht naar het Braasemmeer, met onderweg een ontploffende achterband van Matthias en een welverdiende tussenstop bij de Mac. Na de J22 zeilklaar te hebben gemaakt, mochten we weer verder fietsen naar de scouting. Nadat we hadden gespeeddatet, bij een oneindige rij van kaarslichtjes, dachten we een rustige avond te hebben bij het kampvuur. Maar we werden onverwachts geblinddoekt en in een ‘rustig rijdende’ auto gezet. Onderweg luisterden we naar Jip en Janneke of voor sommige andere naar het Broachlied. Opeens stonden we met z’n allen bij een molen. Met een weg naar links en een weg naar rechts, 50% kans om de goede weg te kiezen, maar we kozen uiteraard de verkeerde. Na onderweg een bruiloftsfeest met gratis bier en later ook nog Turkse pizza’s tegen gekomen te zijn, kwamen we na een goede 4 ½ uur lopen terug bij de scouting. Een stevige avondwandeling was het zeker, daarom werd ons een uurtje langer slapen gegund.

De warming-up mochten we natuurlijk niet missen! Nog voor het ontbijt moesten we sprinten en levensgevaarlijke spieroefeningen doen, waarbij Thom bijna ernstig gewond raakte. Daarna gingen we eindelijk zeilen! Er stond een stevige wind, waardoor de catamarans helaas niet het water opgingen. Na een slopende maar superleuke ochtend, en gezien iedereen nog moe was van de dropping, lag iedereen ‘s middag in het gras te slapen en te snurken. Nadat alle boten waren afgetuigd, begonnen we onze fietstocht terug naar de scouting om avondeten te eten. Na nog even bij het kampvuur te hebben gezeten kon iedereen een lange nachtrust tegemoet gaan.

Maandag begon de dag weer met een warming-up, waarbij dit keer de namen van de bestuursleden er ingestampt werden. Na het ontbijt gegeten en opgeruimd te hebben, mochten we gelukkig weer zeilen. Op de terugweg kon een deel van de groep het niet laten om nog een keer de Turk op te zoeken, maar die bleek helaas gesloten. Toen hebben we maar de supermarkt leeggeplunderd. Na het avondeten was het onze taak om een zwembad te vullen met water. Twee teams streden tegen elkaar door zoveel mogelijk emmers met water vanaf de kraan naar het zwembad te brengen. De persoon die de emmer droeg was geblinddoekt en werd begeleid door zijn of haar teamgenoten. Wat op een bepaalt moment Joshua de gelegenheid gaf Thom, die dacht voor het zwembad te staan, de emmer water vol over mij heen te laten gooien... Vervolgens hebben we nog kunnen genieten van het kampvuur. Terwijl we daar zaten werden er mensen op een geheimzinnige manier weggehaald om in de schuur een echte stroeve sessie te ondergaan. Voor de een nog net wat ongemakkelijker dan voor de ander heb ik het vermoeden.
We werden een paar uren later wakker gemaakt, door het geluidje dat aangeeft dat er een mobiel verbonden is met de muziek box. Om vervolgens gecommandeerd te worden ons zo snel mogelijk aan te kleden, maar we hadden er gelukkig muziek bij. Na dit keer niet alleen een sprintje getrokken te hebben buiten het terrein van de scouting, moesten we dit nu ook om de ontbijttafel heen doen. Waarbij we natuurlijk de functie en de namen van het bestuur moesten zeggen. Het was dinsdag en dat betekent: DiZeBra! Iedereen deed natuurlijk goed zijn best. Cedric, Jesper, Thom en Maarten, met Thomas Holewijn als B-er waren de trotse winnaars van de J22. Dit moest natuurlijk wel gevierd worden op de terugweg bij een gezellige kroeg onder het genot van een paar biertjes en patat. Eenmaal terug bij de scouting kon iedereen uiteraard weer genieten van het kampvuur of zoals drie ‘niet bij naam te noemen’ kindjes van een ritje in een Tesla om vervolgens net als de rest in de luxe bedden plaats te nemen.

De volgende dag, na de warming-up en na het ontbijt werd er weer gezeild. Op de terugweg dit keer geen tussenstop want iedereen wist dat er een heerlijke BBQ op ons te wachten stond. Dit keer waren er een hele hoop mensen op de scouting, nog meer gezelligheid dus. Alle kindjes mochten vervolgens drietallen maken of werden ingedeeld in drietallen. Waar je de rest van de avond niet meer vanaf kon komen, letterlijk. Vast getapet aan elkaar moesten we bergen op en af rollen, door sloten heen zwemmen, een diepzinnige motivatie uitspreken en uiteindelijk veel pogingen doen om de zeepbaan met z’n drieën al tijgerend te beklimmen. Maar niet voor niks, want nu zijn we allemaal echte Broachers! Vervolgens mochten we genieten van een indrukwekkende bekendmaking van het lustrumthema. En eindelijk mochten alle kindjes aan de alcohol. Ook kon er flink gepokerd worden of natuurlijk van een partijtje bierpong genoten worden. Ergens midden in de nacht schijnt er nog iets uitgelegd te zijn over een de M-baan, maar daar kan ik me persoonlijk niks van herinneren.

Donderdag mochten we alle boten laten schitteren in de zon door ze in de heerlijke hitte even goed schoon te boenen. Dit keer besloten we om de trein te nemen naar Delft vanaf Leiden. Dus nog een fietstochtje naar Leiden, om daar met alle kindjes de fantastische week af te sluiten zoals we hem ook waren begonnen: een tussenstop bij de Mac.