[:nl]WK RS500[:en]RS500 Worlds[:]
04/09/2018
[:nl]Broach leden winnen IDEA League op het Comomeer namens de TU Delft[:en]Broach members win IDEA League at lake Como on behalf of TU Delft[:]
28/09/2018
[:nl]WK RS500[:en]RS500 Worlds[:]
04/09/2018
28/09/2018

[:nl]Het ONK, beter bekend als Open Nederlands Kampioenschap vond afgelopen weekend (14, 15 en 16 september) plaats. Broach werd dit keer vertegenwoordigd door twee J22 teams en een SB20 team.

Op donderdagmiddag vertrokken we naar de Braasem om daar de boot op te halen. Onderweg zouden we samen met het campagneteam eten. Maar door onhandige communicatie zaten we uiteindelijk in twee verschillende McDonald’s te eten.
Voor 20:00 moesten wij inchecken bij ons Bed and Breakfast in Lutjebroek. Toen eigenaren van de B&B naar buiten kwamen om de kamer te laten zien keken ze geschrokken naar de auto met de boot erachter, die op dat moment de gehele parkeerplaats barricadeerde. Gelukkig hebben we gelijk na het inchecken en het doorgeven van onze ontbijtvoorkeuren de boot naar Medemblik gebracht.

De volgende dag hoefden we pas om 13:00 te starten, we konden dus lekker uitslapen en genieten van de warme croissantjes en gekookte eieren. Vervolgens stapte we de auto in, het was een kwartiertje rijden naar Medemblik. Eenmaal aangekomen moesten we nog inwegen en de boot klaar maken om weg te varen.

De voorspelling voor het weekend was veel wind, dat kwam best goed overeen. We voeren ruime wind naar ons veld, dit lag 2 mijl van de haven maar met ruime wind naar het startschip ging dat best snel. Wij (Emma, Cedric en ik) voeren vrij constant een 7e plek. We hadden nog niet zo vaak samen gevaren en daarbij waren we het lichtste team dus een prima prestatie. Het campagneteam deed het beter, zij zaten de meeste wedstijden in de top 5. Na de wedstijden zijn we met samen met Histos en het campagne team pizza gaan eten in Medemblik.

Zaterdag dag begonnen de wedstijden een stuk eerder, dus echt uitslapen was er niet bij. Gelukkig was het nog steeds lekker weer met veel wind dus weer een mooie dag om wedstrijden te varen. Bij de eerste twee wedstijden ging het varen soepel. Maar bij de derde wedstrijd op die dag ging het iets minder. We waren iets te vroeg gestart dus moesten we opnieuw over de start. Om deze verloren tijd in te halen waren we zo fanatiek aan het hangen dat Cedric in het water gleed in de up wind. Gelukkig kwam hij er met alleen een natte broek vanaf.  Niet veel later rondden we de boven boei en was het tijd om de spinnaker te hijsen. Ik wilde niet om de schoot gaan staan en in plaat daarvan stapte ik naast de boot. Nu had ik ook een natte broek. Gelukkig haalde we toch nog een boot in waardoor we weer 7e eindigde. Op de kant werd er al druk gebarbecued, dus na een tijdje konden we onze maag weer vullen.

Zondag was de laatste wedstrijddag. Ook vandaag moesten er drie wedstrijden gevaren worden dus we begonnen weer wat eerder. Het waaide nog steeds zo’n 20 knopen tijdens de wedstrijden. De eerste twee gingen goed, bij de laatste brak onze joystick dus moesten we al eerder terug. Hierdoor konden we de boot alvast kranen zonder de rij in te moeten. Na de prijsuitreiking waar het campagneteam de 3e prijs mocht ophalen zijn we met z’n alle afgesloten in de McDonald’s.

Geschreven door Julia van den Heuvel[:]

Comments are closed.

[:nl]ONK 2018[:]
Om nom nom, deze website gebruikt cookies! Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met onze privacyverklaring.
Wie dit leest trekt een bak! xxx WebCie